Medalje for lang og tro tjeneste

Trond Arvid Furskognes, Per Aksel Knutsen og Terje Vidar Nilsen fra Avdeling Tromsø i Lemminkäinen Norge er tildelt Det Kongelige Selskap for Norges Vels medalje for lang og tro tjeneste.

Trond Arvid Furskognes, Per Aksel Knudsen og Terje Vidar Nilsen ved Avdeling Tromsø i Lemminkäinen Norge har nær 100 års ansiennitet til sammen. Alle tre ble hedret med Det Kongelige Selskap for Norges Vels medalje for lang og tro tjeneste under en markering på restauranten De Fire Roser i Tromsø.

- Kvelden var flott, med et veldig fint opplegg. Nydelig middag og hyggelig tale fra regionsjef Kenneth Tangen, sier Trond Arvid Furskognes.

Tangen er regionsjef i Region Nord og synes det er viktig å markere jubilanter, og hyggelig å dele ut utmerkelser til erfarne og dyktige folk.

- Ja, absolutt. I Avdeling Tromsø har vi 24 års ansiennitet i snitt, og det er klart at det gjør noe med kompetansenivået ved avdelingen. Vi har en trofast gjeng som jobber her, med lang erfaring fra flyplass- og spesialoppdrag. Vi tror også det viser at Lemminkäinen er en fin plass å være, og det er vi stolt og ydmyke for, sier han.

Tangen holdt tale for de tre medaljemottakerne, men mener spøkefullt at han heller skulle holdt den for noen andre.

- He he, ja, jeg burde vel egentlig holdt en tale til konene. Gutta er mye borte i sesongen, og da er det damene som drar lasset hjemme. De burde hatt en medalje de også, sier han.

Trond Arvid Furskognes startet i selskapet i 1984, og har fått med seg svært mye i årene på veien.

- Å jobbe med asfalt er både utfordrende og variert. Et eksempel er sesongen i fjor med flyplassoppdrag både på Andøya Lufthavn og i Bardufoss. Utviklingen har også vært stor i de årene jeg har jobbet her, spesielt knyttet til maskiner og utstyr. Jeg synes det er en flott arbeidsplass, sier han.

Det Kongelige Selskap for Norges Vel deler ut medalje til arbeidstakere som har vært ansatt i samme selskap i over 30 år.